Devin 3 veckor

Hej!

Nu har de gått ett tag sedan jag bloggade. Men jag har helt enkelt
inte orkat. Vädret är sjukt varmt, och jag hatar när det är så varmt.
Vi har varit i Karlshamn nu i 6 dagar, kom hem igår. Vi bodde hos
min mor dom dagarna. Vi träffade en massa polare och lite så.
Kul att komma hemmifrån ett tag också.

Förövrigt så är Devin (han fick namnet Devin Eric Eje Olsson Ekesrydh)
han är helt underbart! Han skriker aldrig =) han sover äter och skiter.
Han vaknar kanske 2 max 3 ggr varje natt för att han vill ha mat, men
jag vaknar inte av att han skriker, utan han suger på sin hand tills man
mer eller mindre vaknar =P haha

På tre veckor känns de som att han har lärt sig jättemycket!
han kan lyfta på huvudet jättemycket, stark i benen, följer saker
med blicken, försöker snart greppa efter saker som hänger i babygymmet,
börjat småle lite, men de har inte kommit riktigt ännu!

Han älskar att bada och duscha! =) han e ganska duktigt på att somna
med mat i munnen sedan spotta ut allt, så hela bebis luktar kräk och mjölk.
Så de känns bra att han gillar vatten =P

I denna värmen så ä de sjuuukt jobbigt, tycker så synd om Devin som ligger
med en svettigt kissblöja, jag försöker byta ofta och vädra hans lilla rumpa.
Får hoppas att sommaren går över snart =P haha

Jag ammar honom! men ger även ersättning, för han blir inte nöjd
med att bara amma, och jag vägrar sitta och sträckamma i 5 timmar..
så innan han lägger sig, vid 10-11 så får han magdroppar, och 120 ml ersät.
Då sover han som en stock fram till 3-4, sedan ammar jag honom 30 min ,
sedan sover han till 7, får mat då igen, och sedan sover han till 9-10 =)

Idag så ska jag dammsuga, dammtorka och moppa lite. Måste städa lixsom.
Eric har börjat jobba nu så han har väl lunch kl 12, visserligen trodde jag de var
kl 11 han hade lunch idag, men icke >_<

Nej men om man ska vara duktig och börja nu!

Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0