Hemkommen från FL

Så.. nu har jag inte sovit på 24 timmar. Fick ju värkar vid 18 tiden igår,
oregelbundna, men de eskalerade, vid 12-1 var de max 7 minuter,
sedan vid halv 3 så var de 5 minuter mellan varje värk i 1½ timme,
 och så har de nu varit sedan 3 timmar tillbaka, en jävla värkjävel vart 5:e minut.
Åkte in till förlossningen vid halv 5, fick sitta i ctg i 20 min, BM vart liiite
osäker på om hon ville skicka hem mig. Hon undersökte mig och från i
fredess från att tappen var jäättelångt bak, omogen och bakåtriktad har
de gått till mogen, framåtriktad och långt ner. Däremot så är jag inte
öppen mer än knappt 2 cm. Sedan sa hon att med tanke på att jag
bär barnet så långt fram så kommer latensfasen vara lite jobbigare
för mig, jippi tänkte jag, men hon tror inte han blir så stor, de var
skönt att höra :-D haha, jag blev iaf hemskickad vilket jag visste,
skulle ta två alvedon och vetekudde och försöka sova, sedan om de
blir värre under dagen så får får jag ju ringa in igen, och är de fortfarande
likadant till kvällen får jag bli inlagd så ska jag få en sovdos så
jag får sova och klarar av förlossningen så jag får tillräckligt med sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0